カルキのディクシャ WHO IS THAT?
インド聖者カルキバガヴァンとワンネスムーヴメント。
その知られざる実態に迫る。
ワンネス劇場の舞台裏で何が起こっていたのか!?
その他、悟り系の情報を紹介。玉石混交のスピリチュアル、玉にみせかけた石にはご用心。
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■I Am Not the Doer
私は行為者ではない
Perhaps the centerpiece of Neo-Advaita teachings is the idea that there is no-doer. It has achieved considerable popularity in the Neo-Advaita world because it appeals to the something for nothing mentality.
おそらく、ネオ・アドヴァイタの教えの中心は、行為者が存在しないという考えです。それは知力のないものにアピールするため、ネオ・アドヴァイタ界でかなりの好評を博しています。
‘You mean I can get enlightened without doing anything? Where do I sign up?’ It also dovetails nicely into the idea of enlightenment as the absence of ego. If I do any spiritual work, I am strengthening my ego, or so the logic goes.
「つまり、私は何もせずに悟りが得られるってこと?どこで申し込めばいいの?」
それはエゴの不在としての悟りのアイデアにもうまく合致しています。その論理でいけば、私が霊的ワークを行う場合、私はエゴを強化します。
It is true that the ego can co-opt the practice, but only if practice is done without the right understanding. This teaching, as is the case with all dogmatic statements from the Self’s point of view, contradicts experience.
エゴは実践を吸収できるというのは事実ですが、正しい理解なしに実践されている場合を除きます。この教えは、すべての独断的な声明のケースと同様に自己の観点、経験と矛盾します。
Everyone sees his or herself as a doer and identifies to some degree with the actions done by the body and mind at the behest of the vasanas. If a teaching denies my existence, it condemns me to remain as the doer I think I am.
誰もが行為者として自分自身を見ます。ヴァーサナの要請から心と体によってなされる行為と自分をある程度まで同一視します。
もし、ある教えが自分の存在を否定するならば、それは「私は在る」と思考する行為者として留まることに自分を追いやります。
Traditional Vedanta agrees that you cannot do anything to be what you are, but it suggests that you allow the science of Self Inquiry to help you remove your ignorance of who you are, because enlightenment is a matter of understanding, not action.
伝統的なヴェーダンタは、あなたは自分が何者かであるために何もできないことに同意しますが、あなたが誰であるかに関する無知を取除く手助けに自己調査の科学を考慮することを提案しています。なぜなら悟りは行為ではなく、理解の問題だからです。
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⑧に続きます。
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精神世界(スピリチュアル)には数多くのトラップが存在しています。私も懲りずに何度もひっかかりました。安易に鵜呑みにせず、自分自身で調べる、考える、見極めることが大切なんだと思います。経験してみないことにはわからないこともありますが、情報を知ることで罠を回避できることも十分にあると考えられます。
国内だけでは情報が限られるので海外にも目を向けています。
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