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カルキのディクシャ  WHO IS THAT?
インド聖者カルキバガヴァンとワンネスムーヴメント。 その知られざる実態に迫る。 ワンネス劇場の舞台裏で何が起こっていたのか!? その他、悟り系の情報を紹介。玉石混交のスピリチュアル、玉にみせかけた石にはご用心。
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■Seeking Emotional Fulfillment
感情的な満足の探求
 
There is no way to know for certain, but Neo-Advaita seems to be more about emotionally unfulfilled individuals looking for an alternative to a hectic modern lifestyle, one that offers a sense of community, than a proper spiritual path. Far from the idea of relying on the Self to supply emotional needs from within, most believe that enlightenment will help them gain the worldly things that have so far eluded them, particularly love. 

知る由もありませんが、ネオ・アドヴァイタは、忙しい現代の生活様式の別手段(適切な精神修養法よりも連帯感を提供するもの)を模索している感情的に満たされていない人をいっそうかきたてているように見えます。

内側の感情的な欲求を満たすために、自己をよりどころにするという考えからかけ離れ、悟りは今まで彼らを避けていた世俗的利益(特に愛情)を得るのに役立つものだと大多数が信じています。

The attenuated hugs that the followers of Osho made famous and are favored by devotees of the famous Hugging Saint are much in evidence in the meetings of popular Neo-Advaita teachers. And it is clear from the behavior of many of the teachers of Neo-Advaita who have supposedly ‘got it,’ that their enlightenment has not significantly diminished their lust for fame, wealth, power and pleasure. 

薄っぺらいハグ(抱擁)はオショーの信者が有名にしました。人気のあるネオ・アドヴァイタ教師達のミーティングでは、有名な抱擁の聖者の愛好家がたくさんいるのが確認できます。

そして、誰が「それを得たか」推定するには、ネオ・アドヴァイタ教師の多くの振舞いによってはっきりします。彼らの悟りは名声、富、権力、娯楽への欲を著しく減少させていません。

Keeping in mind the fact that everything in empirical reality is actually Consciousness seeking its way back to itself, it would be unfair to suggest that there is anything sinister about Neo-Advaita. However, its teachings, as I have tried to show by contrasting them with Self Inquiry, suffer from a lack of understanding of the nature of reality.

経験を基礎とする現実におけるすべてが、実際は意識がそれ自身に回帰する探求であるという事実を頭に留めておいて下さい。

ネオ・アドヴァイタに関して悪くいうのは不当かもしれません。しかしながら、私は自己調査とそれらの教えを対比することによって明らかにしようとしています。苦しみは現実の本質の無理解によるものです。 

To pass off ignorance as knowledge is not a crime, but it has unfortunate effects on the unsuspecting.  Although the truth is eternal and has been known forever, the comprehensive, systematic and refined teachings that crystallized into the science of Self Inquiry over twelve hundred years ago are obviously the last word in the enlightenment business. 

知ることは罪ではなく、無知を終わらせることです。疑わなかったら不幸な結果をもたらします。

真理は永遠であり、絶えず知られてきていますが、1,200年以上前の自己調査の科学に結晶した包括的で体系的な洗練された教えは、悟りビジネスにおいて権威ある言葉であるのは明らかです。

There is no need to reinvent the wheel, nor is an adaptation for the benefit of modern world necessary. Yes, Self Inquiry can always benefit from a linguistic update, but that is all. The teachings stand on their own. 

わざわざ一からやり直す必要はありませんし、現代世界への適応も必要ありません。自己調査は常に言語の最新化を図ることで利益を得られますがそれだけです。この教えは自立しています。

I was informed recently by a friend who has considerable knowledge of the Neo-Advaita satsang world that we have now entered the ‘Post-Neo Advaita’ period. Not surprisingly, Neo-Advaita has not lived up to its promise as a quick and easy means of liberation and people are now looking for the next most incredible path to enlightenment. 

私は最近、ネオ・アドヴァイタ・サットサング・ワールドに精通した友人から、現在は「ポスト-ネオ・アドヴァイタ」の時代に入ったと知らされました。

当然ながら、ネオ・アドヴァイタは迅速、簡単な解放の手段としての期待に応えていません。そして人々は現在、途方もない次なる悟りへの道を探し求めています。

It seems their prayers have been answered with the appearance of the yang-yin duo, Kalki Avatar and his Mother God wife, founders of the illustrious Oneness University. This compassionate team will—for the modest fee of $11,500 for a two week enlightenment course—direct special energy from a golden ball into your poor confused human cranium and rewire your brain for enlightenment. 

彼らの祈りは陰陽のデュオ、有名なワンネスユニヴァーシティの創設者カルキアヴァターと女神(彼の妻)の登場によって応えられたように見えます。

この憐れみ深いチームは、ゴールデンボール(金玉)から特別なエネルギーを気の毒な混乱した人(あなた)の頭蓋に勢いよく流し込み、悟りのために脳を再配線するでしょう(2週間の悟りのコースで11,500ドルの控え目な料金)。

As an added benefit you will miraculously survive the global calamity about to befall the earth in 2012, which is slated to wipe out a significant fraction of humanity. Evidently this promise of personal and global enlightenment is thinning the ranks of the Neo-Advaitins who, in typically Western fashion, are always looking for the most efficient shortcut to limitless bliss. Does Neo-Advaita have any redeeming virtues? 

付加利益として、あなたは2012年に地球に降りかかり人類の大多数を死滅させることになっている世界的な大災害から奇跡的に生きながらえることでしょう。

明らかに、この個人的かつ世界的な悟りの約束は、無限の至福への最も効率的な近道をいつも探しているネオ・アドヴァイタ者(典定的な西洋の流行)の地位を弱めます。ネオ・アドヴァイタには、何か欠点を補う長所があるでしょうか? 

Just as high school is a prerequisite for university, seekers need to start somewhere and Neo-Advaita, imperfect as it is as a vehicle for spiritual practice or self realization, provides entry-level access to the idea of nonduality. 

ちょうど高校が大学のための前提条件であるように、探求者はどこかから出発する必要があります。ネオ・アドヴァイタは霊的修練や自己実現の伝達手段としては不完全ですが、「非二元性」のアイデアの入門レベルに到達する準備となります。

Finally, because Neo-Advaita is probably more a support group of like-minded spiritually inclined individuals than a rigorous investigation into the truth, it will continue in some form or other for the foreseeable future. But it will probably remain a lifestyle fad unless it investigates its roots and discovers the teachings of Self Inquiry. 

結局のところ、ネオ・アドヴァイタは真実への厳密な調査よりもスピリチュアル同好会のようなものでしょうから、それは予見できる未来に何らかの形態で存続するでしょう。

しかし、根源を調査して自己調査に関する教えを発見しないとなると、それはライフスタイルの一時的流行に留まるに違いありません。

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以上、ジェームス氏の著書「How to attain Enlightenment」16章ネオ・アドヴァイタでした。


 
 
特撮?
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■Where’s the Methodology?
方法論はどこに?
 
Finally, Self Inquiry has survived as a viable means of knowledge because it reveals the truth with a refined methodology. Many realize nonduality within and outside the tradition but are incapable of teaching nonduality because they are either unsuited to teach or lack a viable method—or both. 
 
結局、自己調査は真実を明らかにする洗練された方法論があるため、認識の現実的な手段として残存しています。

多くは、伝統の中および外で非二元性を実感したものの、非二元性を教える資格(能力)はありません。というのも、彼らは教えることに不適当であったり、実行可能な方法を欠いている、またはその両方であるためです。

 
Neo-Advaita’s statements to ‘be the space for the thoughts’ or ‘be as you are” are not skillful teachings because they deliver a nondual teaching of identity in experiential language. Such teachings give the impression that something can be done to achieve awareness and that Self realization can come about through an act of will. 
 
ネオ・アドヴァイタの声明、「思考の隙間であれ」、「あるがままであれ」は熟練した教えではありません。何故なら、彼らは経験的専門用語で独自の非二元性の教えを伝えるからです。
 
そのような教えは気づきを成し遂げるために何か成し得る、意志の行為を通じて自己実現に至ることができるという印象を与えます。

In traditional Advaita, not only should the teacher have realized his or her identity as the Self in such a way that he or she never re-identifies with the belief that the ‘I’ is limited, but he or she should be able to wield the means of knowledge skillfully.

伝統的なアドヴァイタでは、教師は「私」は限定的であるという信念に再び同一視することがないような方法で、自己(Self)として自分の個性(identity)を実現しているのは当然ながら、彼(彼女)は巧みに知識の手段を使いこなせるべきです。

Many Neo-Advaita satsang teachers use a picture of Ramana to lend legitimacy and gravitas to their satsangs while they promote one of the most famous Ramana myths, that silence is somehow the ultimate teaching. 

ネオ・アドヴァイタ・サットサング教師の多くは、サットサングに正当性と厳粛さを添えるためにラマナの写真を利用して、沈黙は何らかの形で究極の教えであるという最も有名なラマナの神話のひとつを宣伝します。

While understanding the nature of the Self in silence apparently finishes seeking for a very few highly qualified individuals, silence is certainly not superior to the skillful use of words in bringing about enlightenment. 

ごく少数の有能な個人にとって、探求の最終段階に沈黙の中で自己の本質を理解することが明白な一方、沈黙は悟りに導く上で言葉の巧みな使用に勝らないのは確かです。

This is so because silence is in harmony, not in conflict, with self ignorance, as it is with everything. One can sit in silence without instruction for lifetimes and never realize that one is the silence, meaning limitless awareness. Knowledge, however, which a legitimate means of knowledge, destroys self ignorance like light destroys darkness. 

これは沈黙が自身の無知(同様に全てのもの)と対立しない調和にあるためです。一生涯を指導なしに静かに座っている人は、沈黙(つまり無限の気づき)を認識することはありません。

しかしながら、合理的な知識の手段は光を遮る闇のような自身の無知を破壊します。

Additionally no experience, including the experience of silence, can change thinking patterns. An experience of nonduality may temporarily suspend thought or increase one’s resolve to see oneself as limitless awareness, but the notion that the ‘I’ is limited, inadequate, incomplete and separate is hard wired. 

また、体験(沈黙の体験を含む)は思考パターンを変えることはできません。

非二元の体験は、一時的に思考を停止させたり、無限の気づきとして自分自身を理解するための決意を強めますが、「私」は有限、不十分、不完全、分離しているという概念は配線されているかもしれません。

It is only by diligent practice of the knowledge ‘I am limitless ordinary awareness and not this body mind’ that the mind’s understanding of reality gets in line with the nature of the Self.

自己の本質に気が付くマインドの現実に関する理解は、「私は無限の気づきであり、この心身ではない」の熱心な実践によるものだけです。

Why are binding desires such a major problem for anyone seeking enlightenment? Because they disturb the mind to such a degree that contact with the Self as it reflects in the mind is broken, making Self Inquiry impossible. 

なぜ、束縛する欲望が悟りを求める人にとって非常に大きな問題なのでしょうか?

何故なら、それらはマインドに反映する自己との接触が断たれる程にマインドをかき乱して自己調査を不可能にさせるからです。

It is contemplation on the reflection of the Self in the mind that allows the intellect to investigate the Self in line with the teachings of Self Inquiry and gain the knowledge ‘I am the Self.’ 

自己調査の教えに沿って自己を調査することで、知性が「私は自己である」の認識を得るのを可能にします。それはマインドに反映する自己に対する熟考です。

Neo-Advaita characteristically wiggles out of the sticky trap of desire by claiming that the Self is free of desire, which it is, but if I take myself to be a human being, it is definitely an impediment. If you swallow Neo-Advaita’s idea—and what experience-hungry ego would not?

ネオ・アドヴァイタは特質上、「自己は欲望に関して自由である」と主張することにより、欲望の粘着トラップでジタバタします。

ですが、私が自分自身を人間とみなすならば、支障があるのは明確です。- あなたがネオ・アドヴァイタのアイデアを鵜呑みにするならば、エゴは体験を渇望するのではないでしょうか? -

—it can lead to an unhealthy moral indifference. You can pursue your desires without reference to dharma and justify your behavior with the knowledge that you are not the desirer. You are ‘just playing in Consciousness.’

それは不健康な道徳的無関心につながる場合があります。あなたはダルマ(法)を参照せずに欲望を追求し、「あなたは欲望する者ではない。あなたは“意識の戯れ”である」という知識で自分の振る舞いを正当化することもできます。

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⑪に続きます。次回ラスト

 
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精神世界(スピリチュアル)には数多くのトラップが存在しています。私も懲りずに何度もひっかかりました。安易に鵜呑みにせず、自分自身で調べる、考える、見極めることが大切なんだと思います。経験してみないことにはわからないこともありますが、情報を知ることで罠を回避できることも十分にあると考えられます。
国内だけでは情報が限られるので海外にも目を向けています。
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